Skyline Maria-ter-Heide (achtergrond Antwerpen & haven)
Maria-ter-Heide
  Skyline Maria-ter-Heide (achtergrond Antwerpen & haven)

• Overzet amfibieën

• De amfibieën overzet vindt zoals elk jaar weer plaats in de Kerkedreef en sommige delen van de Miksebaan. Dit jaar werden al 640 amfibieën overgezet (bron: www.hylawerkgroep.be).
  • Meer informatie op de amfibieën overzet pagina.

Nieuws van vroeger

21 april 1981 (40 jaar geleden)
Na de Bredabaan wordt nu de della Faillestraat helemaal open gegraven voor het leggen van een kabel van de elektriciteit.
Bij de zieken en herstellenden van Hof Ter Mick komen kinderen uit de vormselcatechese de Paasmis zingen.  lees meer nieuws van vroeger

Openbaar vervoer

De volgende bus 640 richting Antwerpen is om 04:56 uur (halte Kerk MTH).
  De volgende buurtbus richting Mariaburg (halte Bibliotheek MTH) is om 09:08 uur
  Uren kunnen verschillen op feestdagen en in vakanties!

Foto moment

Jaarlijkse kermis
  Een kiekje insturen? Mail foto@mariaterheide.info

Jaarverslag 1988: KV De Heideknallers VZW

In de maand november 1987 werd het tweede prinsenpaar voorgesteld op het bal van "Middenstand Maria-ter-Heide" in café 't Karrewiel. Deze eer viel te beurt aan Michel van Breussel en Gaby Verpoort. Zij gaan door het leven als Prins Michel I en Prinses Gaby I. Op het tweede vrijdag van december 1987 werd er te hunner ere een prinsenbal gegeven in zaal "Lindenhof". Niettegenstaande de weersomstandigheden werd dit bal een overdonderend succes. Verschillende carnavalsverenigingen uit de provincie Antwerpen kwamen er te samen zodat de zaal veel te klein was om al het volk op te vangen.

Op zondag 21/02/1988 trok voor de 3de maal een carnavalsstoet over de Bredabaan. Deze stoet werd ingericht door onze vereniging en dit dankzij de financiële steun van alle kopers van steunkaarten, de middenstanders van Maria-ter-Heide en de sponsors van groepen. Gezien de vele en attractieve groepen in deze stoet en in het bijzonder de deelnemende verenigingen van Brasschaat werd dit ook voor de 3de maal een geslaagde stoet. Ook de volkstoeloop was overweldigend zodat de Bredabaan te klein leek, dit deels ook wel omdat er nu voor de eerste maal ingericht werd op zondag en mede dankzij het goede weer. Verder nam onze vereniging in de daaropvolgende weken nog deel aan verschillende carnavalsstoeten in onze randgemeenten.
Wij waren teven ook te gast op het carnavalsbal van Stichting Quadens, van de carnavalsvereniging café 't Karrewiel, de jeugdprinsenverkiezing van "Jong en Lenig" en de playback show van de "Jonge St. Sebastiaenen. Na enkele maanden verlog werd het seizoen voortgezet met de Brasschaatse Dorpsdag waar onze vereniging croque monsiuers verkocht naast tal van de andere activiteiten.

Op 16/10/1988 werd er door onze vereniging voor de eerste maal een toeristische autozoektocht ingericht in en om Brasschaat. Dit bracht een 40tal deelnemers op de been, wat voor de eerste maal zeker niet slecht was en hopelijk in de toekomst nog zal aangroeien.

Op zondag 20/11/1988 nam het prinsenpaar Michel I en Gaby I dan afscheid van hun regeringsjaar en droegen zij hun macht over aan Henri Heynick. Henri Heyninck zal nu door het carnavalsleven gaan als Prins Henri I en wordt vergezeld door zijn hofmaarschalk Philip Ponsard die zijn rechtstreekse adjudant zal zijn. Dit alles gebeurde in de zaal van "Herberg ter Heide" en werd gevolgd door een korte persconferentie. Ter ere van de nieuwe prins en hofmaarschalk zal er op vrijdag 9/12/1988 opnieuw een prinsenbal worden ingericht in zaal Drieheem en staat er weer een caranalsstoet op stapel voor 12/02/1989.